Endringer i økonomi- og lønnssystem

Kautokeino kommune gjør endringer i økonomi- og lønnssystemet, og går over til en skyløsning.

Kautokeino kommune har fra 02.05.2024 gått over til «ERP kommune», som er skyløsningen for tidligere økonomi- og lønnssystem. 

ERP kommune vil ta over løsninger for reiseregninger, timelister, lønnsslipp og lignende.  Ansatte, folkevalgte, oppdragstakere eller andre som mottar lønn eller godtgjøringer fra Kautokeino kommune må forberede seg på å bruke dette eller andre digitale verktøy som kommunen bruker. Timelister, reiseregninger og annet på papir vil utgå i løpet av første halvår 2024.

Har du ikke mottatt faktura?

Kautokeino kommune er forsinket med fakturering, dette gjelder månedlig og kvartalsvis fakturering på kommunale avgifter og lån. Forsinkelsen skyldes overgang til nytt skybasert økonomisystem. Det vil bli sendt ut faktura i løpet av juni og forfallsdato vil bli forskjøvet.

Vi beklager eventuelle ulemper dette kan medføre.

Nytt konto og KID-nummer

Kautokeino kommune har fått nytt KID-nummer for innbetaling av kommunale fakturaer som følge av overgang til den skybaserte løsningen ERP kommune. 

Nytt kontonummer for innbetalinger med KID er 4930.16.23258. 

I forbindelse med overgangen skal alle avtalegiroer være konvertert til nytt KID-nummer, men enkelte feil kan dessverre forekomme. Hvis innbetaling med avtalegiro feiler, anbefaler vi å opprette avtalegiro på nytt eller ta kontakt med egen bankforbindelse. 

Vi beklager eventuelle ulemper dette kan medføre.